Autor: Gabriel Cazado. Mitjans de Comunicació de L’Hospitalet

Actualitat

Gastronomia | 17/12/2021

Típics errors de màrqueting en què cauen els restaurants

El màrqueting té com a objectiu principal atreure al teu potencial client al restaurant i també incrementar les vendes dins del local o en la versió virtual del nostre restaurant.

Avui ens centrarem en com relacionar-nos amb els nostres clients o potencials més enllà del restaurant. Com aconseguir que acudeixin al nostre negoci o que tornin a través del màrqueting ja sigui en línia, molt utilitzat durant els últims anys, o offline, una fórmula que sembla antiga però que torna. Per a això, analitzem alguns dels errors més habituals en l'hostaleria.

Crear una comunicació incoherent 

La comunicació és un dels pilars bàsics per a incrementar el valor que els teus clients perceben del teu restaurant. Establir una comunicació coherent amb el teu concepte, controlar els suports propis en els quals pots difondre els teus missatges i conèixer els mitjans externs et permetrà dominar la imatge que projectes del teu negoci. Per a aconseguir un màrqueting coherent has de saber qui ets, fer un perfil del teu negoci: el seu caràcter, la seva personalitat, a qui es dirigeix, etc.

Conèixer qui és el teu públic objectiu serà l'eina essencial per a establir uns missatges coherents amb la teva identitat i per a triar els suports o plataformes en les quals has de centrar els teus esforços. No és lloc per a aprofundir, però recorda que cada xarxa social i cada suport té el seu públic. És el mateix perfil de consumidor el que escolta la ràdio que l'es passa hores veient vídeos súper curts en Tik Tok? Segurament la resposta és no. Tingues-ho en compte.

No comptar amb professionals 

Una frase molt estesa entre els professionals del màrqueting, i sobretot entre els quals treballen per al sector hostaler, és que “el teu nebot no és el teu community manager”. Community manager és la persona que s'encarrega de gestionar les xarxes socials, els continguts i la reputació d'un restaurant en el món virtual. Fins fa poc temps, l'hostaleria no li donava molt de valor a aquesta figura perquè es considerava que era una despesa més que una inversió. Però la realitat és que la reputació en línia no es pot deixar en mans de qualsevol i és millor comptar amb professionals, si el que volem és tenir un resultat professional, clar.

Eduardo Suárez, professional del màrqueting on line , va escriure fa algun temps un article imprescindible sobre què exigir-lo, com saber si funciona, quant cal invertir i com saber si s'està contractant l'adequat.

El cas de les persones que s'encarreguen de gestionar la presència on line d'un restaurant és extensible i aplicable a totes les àrees vinculades al màrqueting: disseny i desenvolupament de la pàgina web, fotògrafs, videògrafs, etc.

Insistir en suports saturats 

El màrqueting en hostaleria està canviant amb passes de gegant. De fet, amb la pandèmia del Covid-19, el sector es va bolcar en el món digital. El que ha ocorregut durant els següents mesos, encara que era una tendència anterior, és que la majoria de negocis han apostat per les mateixes plataformes per a desenvolupar les seves estratègies de màrqueting. Això ha suposat una saturació d'alguns canals digitals, com per exemple Instagram, en els quals tots els restaurants volien anunciar-se. Recordava a l'ús massiu de la bustia de fa alguns anys.

Com s'ha donat aquesta circumstància, alguns restaurants han buscat nous suports publicitaris o han recuperat alguns que estaven una mica abandonats. En aquest sentit, durant els últims mesos hi ha companyies que han apostat de nou per un buzoneo amb un disseny molt més cuidat que els clàssics fullets amb ofertes. A més, s'ha tornat a veure publicitat exterior de restaurants com feia molt que no vèiem, els SMS (sempre que comptem amb un CRM ben segmentat i amb la Protecció de Dades adequada) s'han convertit en un vell canal de comunicació per a explorar i, entre els més nous hem vist publicitat de restaurants en els cotxes i motos de lloguer per minuts de les grans ciutats.

Una eina de màrqueting amb la qual és possible aconseguir nous clients en L’Hospitalet és la campanya "Emporta't a casa la cuina de L'Hospitalet" amb la qual els hostalers han animat a consumir els seus plats a través del delivery i take away. Amb la campanya es van elaborar també unes bosses amb el claim i acompanyades d'un QR que redirigeix al llistat de restaurants que ofereixen take away /delivery a la ciutat.

Descuidar el SEO 

Al final, en l'àmbit digital, el primer lloc en el qual ens buscaran la majoria dels clients és a través del seu cercador de referència, habitualment Google. Per aquest motiu és imprescindible tenir bé “enrajolat” el nostre perfil en Google My Business, perfectament visible, amb direcció, horaris, fotos, descripció, preus, etc. i que està correcte en Google Maps per a aquells consumidors que estiguin geolocalizando restaurants.

A més, tractar correctament la nostra presència en les diferents plataformes de Google ens ajudarà a aparèixer en els primers resultats del motor de cerques. Per això, també és important incloure les paraules clau que millor defineixin el nostre establiment, tan sovint com sigui possible. Una bona idea per a guanyar rellevància és col·locar un mapa amb la ubicació de Google Maps en la teva pàgina web.

Per a treure ja un excel·lent en posicionament SEU seria ideal fer un blog amb el teu restaurant i incloure les paraules claus amb les quals volem que ens trobin els internautes, afegir imatge que comptin la nostra oferta gastronòmica i els serveis que oferim. No oblidem que als consumidors els agrada veure les fotos i llegir la composició dels plats.

No analitzar els resultats 

Un dels grans avantatges del màrqueting en l'actualitat és que la seva eficiència és pot mesurar amb molta més fiabilitat del qual és podia fa anys. Essencialment el digital te eines de mesurament que ens permeten, una vegada llançada una campanya, saber quins resultats està obtenint en, per exemple, reservis al nostre restaurant i en temps real.

Tanmateix, alguns restaurants dediquin temps i diners a pensar, preparar i llançar campanyes de màrqueting, però després no són capaços de mesurar el resultat de tot el treball. Conèixer els estadístiques i mesurar és tan important com tot el procés previ que ens porta a iniciar una campanya de màrqueting. Perquè a mesurar, serem conscients de si existeix una rendibilitat, si és podin fer millores, provar altres alternatives, etc. fins a trobar la que millor s'ajusti als nostres necessitats. Sense mesurar, cap de bestiar d'això no tindria sentit.

Pots seguir buscant:

Cercador de notícies
Cercador de notícies

Vols saber tot el que passa a L'Hospitalet?

En el nostre BUTLLETÍ, t'oferim la millor informació de la ciutat per estar al dia: gastronomia, concerts, exposicions, festivals, fires i congressos, esports...
Tot això, al teu e-mail!