Gastronomia | 24/11/2022 13:00:00
L’Hospitalet de Llobregat celebra la vuitena edició de la ruta gastronòmica Al tardor, platillos!, un recorregut per les propostes culinàries de 25 establiments de la ciutat.
Els consumidors que hi vulguin participar podran fer-ho fins al 27 de novembre. La proposta és senzilla: plats de tardor amb un preu de 4 euros. Un jurat format per Carmen Alcaraz, periodista referent al món culinari i directora de la web de gastronomia "Hule i Mantel"; les coordinadores dels Programes de Formació i Ocupació de L'Hospitalet; membres del Centre de Formació d'Hostaleria i Turisme i del Gremi d'Hostaleria i Alimentació, i del bloc “L'Hospitalet Gastronòmic” decidiran tres dels quatre guardons que s'atorguen: el Platillo més Saborós, el Platillo més Creatiu i el Platillo de Millor Qualitat gastronòmica.
També hi haurà un premi popular: la Tapa més Popular. Els ciutadans tindran l'oportunitat de votar el seu platillo favorit a les urnes que hi ha instal·lades a cadascun dels locals participants. Per descomptat, totes les votacions també han de portar el segell de tres locals diferents que donaran fe que, almenys, s'han provat tres propostes gastronòmiques diferents. Aquest és el fulletó de la iniciativa.
Propostes gastronòmiques de A la tardor, platillos!
Les propostes amb què estan participant els 25 establiments de L’Hospitalet de Llobregat són molt diferents. De fet, podem trobar des de els tradicionals callos, ous trencats, pinxo moruno o estofat de peus de porc fins a plats més innovadors Tataki de tonyina vermella amb chutney de cítrics i carbassa o un panellet d'ibèric amb milfulls de pomes. Totes les opcions tenen com a temàtica principal la tardor.
Per què és important per als restaurants participar a A la tardor, platillos!?
La ruta impulsada per l'Àrea de Promoció Econòmica i Turisme de l'Ajuntament de L'Hospitalet és un aparador perfecte per a restaurants que volen guanyar nous clients i consolidar-se com una marca que té cura de la seva gastronomia amb propostes culinàries innovadores o tradicionals.
La ruta gastronòmica té l'objectiu principal de promoure i apropar l'oferta gastronòmica als ciutadans i visitants de l'Hospitalet, però també pretén dinamitzar i promocionar la gastronomia local de qualitat i singular.
Per als restaurants de la ciutat suposa un compromís perquè durant pràcticament tot el mes que té lloc la ruta han de comptar amb aquest platet en la seva oferta gastronòmica. Això suposa un esforç que es veu compensat per la difusió que reben els establiments participants a la ruta entre els veïns i veïnes de l'Hospitalet i el turisme: guies, difusió on line, difusió en mitjans de comunicació.
Més enllà de la promoció que es realitza per part del consistori, aquesta ruta servirà essencialment per atraure clients nous al restaurant. És una oportunitat d'or per exhibir el millor del local i atrapar nous comensals, fidelitzar els habituals i també per posar en pràctica la venda creuada.
Com aprofitar la ruta per augmentar les vendes?
Com dèiem, la ruta és una excusa perquè nous clients s'acostin al restaurant. El cost del platillo és de 4 euros, per la qual cosa la ruta es convertirà bàsicament en una eina comercial que pot ajudar el local a incrementar el tiquet per comensal. Partint de la base que tot el personal ha de conèixer perfectament el platet que s'ofereix, saber explicar-ho i, si es pot, explicar una història sobre per què és l'elegit, hi ha algunes claus perquè serveixi també com a eina per incrementar les vendes:
1-. Immediatament després d'ubicar els clients, pregunteu-los què volen beure i doneu-los, en primer lloc, les opcions més rendibles per al local.
2-. Aprofita per suggerir-los en aquell moment que participin a la ruta gastronòmica. Aconseguir el premi al millor platillo seria una injecció extra de notorietat.
3-. Quan han pres el platillo potser se'ls ha obert la gana i volen quedar-se a menjar alguna cosa més. És un moment crucial per a la venda. Una nova comanda podria incloure una beguda més i plats principals o racions. Cal estar pendents de fer-ho en el moment just
4-. Si finalment s’han quedat al local, les postres son una opció. Tret que el client digui el contrari, no hi ha menjar sense postres. Potser ja no en tenen gaires ganes, però si els suggereixes una o dues postres, potser els tornen les ganes.
5-. Ja gairebé hi és, però el cafè o te és un producte bàsic que no s'ha d'oblidar oferir. Té una alta rendibilitat, així que és la penúltima oportunitat de pujar el tiquet de taula.
Aprofita al màxim les possibilitats que ofereix participar a una ruta gastronòmica. Si es prepara a consciència, se'l pot treure un gran partit comercial.
En el nostre BUTLLETÍ, t'oferim la millor informació de la ciutat per estar al dia: gastronomia, concerts, exposicions, festivals, fires i congressos, esports...
Tot això, al teu e-mail!